windei


“AMSTERDAM – Unilever wint voor het tweede achtereenvolgende jaar een prijs waar het concern niet blij mee zal zijn. Becel Pro-activ wint het Gouden Windei van Foodwatch dit jaar voor het product met de meest misleidende marketing. Het kuipje margarine kreeg één derde van de stemmen. Bijna 19.000 consumenten deden mee aan de verkiezing. In 2011 kreeg Unilever de ‘prijs’ voor Blue Band Goede Start! Witbrood, dit jaar is Becel Pro-activ de klos. Volgens Foodwatch is er nooit aangetoond dat de plantaardige stoffen in de boter daadwerkelijk het risico op hart- en vaatziekten verkleinen.”

Ruim twee jaar geleden zwoer ik de roomboter af, tegelijk met de saucijzebroodjes en de muntdrop. Beter voor mijn bloeddruk, vond de (sport)keuringsarts. Een paar maanden later was de toestant “onder controle” en inmiddels fluctueert mijn bloeddruk binnen de gestelde normen en houdt nagenoeg gelijke tred met de stapel te betalen rekeningen. Trouw trok ik bij AH wekelijks de Pro-Activ melk (melkdrank staat op het pak!) en de gelijknamige margarine uit het vak, waarmee je volgens de verpakking niet gelijk ook je bloedvaten dichtsmeert. Deze week ontvingen beide Unilever producten Het Gouden Windei voor de meest misleidende reclame. Gewoon een staaltje ijzersterke marketing en ik trapte er triomfantelijk in. Vrijdagmiddag mag ik weer mee boodschappen doen en u weet wat er als eerste in mijn karretje ploft! En voor Vaderdag geef ik mijzelf mogelijk ook een pot clotted cream voor bij de croisants. dicktipt: en een zachtgekookt windei.

5 thoughts on “windei

Comments are closed.